Tramvaje MHD Ostrava
Tramvaje
ČKD T3
Za dobu výroby čtyřnápravových tramvají typu T3 v letech 1962 až 1989 byl vyroben úctyhodný počet těchto vozů – téměř 14 tisíc. Je to také nejpočetněji zastoupený typ tramvaje v ostravských ulicích. Prvních 20 "té trojek" bylo do Ostravy dodáno na podzim roku 1965. Prioritou výrobce ČKD Tatra Smíchov byla výroba vozů T3 pro export do Sovětského svazu. Protože dodávky pro tuzemský trh představovaly jen malou část výroby byly dopravním podnikům dodávány upravené exportní verze označené T3SUCS. Do Ostravy byly dodávány od roku 1982. Za dobu svého provozu prošly vozy mnoha úpravami a modernizacemi, od drobných úprav přes výměnu elektrovýzbroje až po komplexní přestavbu na nový typ tramvaje. Dopravní podnik používá tramvaje T3 s několika druhy elektrické výzbroje: s původní odporovou regulací, s výzbrojí TV8, výzbrojí Europulse a Alstom TV Progress.
Základní technické údaje
Délka skříně: 14 000 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 059 mm
Vzdálenost otočných čepů: 6 400 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 16 300 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 31/72
ČKD K2
Prvními článkovými tramvajemi v Ostravě byly dva prototypy s označením K1 vybavené elektropneumatickou výzbrojí, které dodal výrobce ČKD Tatra Smíchov ke zkušebnímu provozu v roce 1965. Avšak pro velkou poruchovost byly prototypy v roce 1968 vráceny výrobci.
Tramvaje typu K2, vybavené plně elektrickou výzbrojí, byly do provozu v ostravské MHD poprvé zařazeny roku 1967. V současné době slouží cestujícím 9 vozů typu K2. V letech 1995-1998 bylo v rámci generálních oprav 7 vozů vybaveno zdvojenou výzbrojí TV8 a později, další dva, výzbrojí Alstom TV Progress. Jeden vůz s původní výzbrojí byl v roce 2005 převeden do sbírky historických vozidel.
Základní technické údaje
Délka skříně: 20 400 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 050 mm
Vzdálenost otočných čepů: 2 x 6 400 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 21 500 - 21 800 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 49/108
ČKD KT8D5
První z 16 tříčlánkových obousměrných tramvají vyjela do provozu s cestujícími v roce 1989. O rok později ji následovalo zbývajících 15 vozů. Tato tramvaj patří k typové řadě, která byla v ČKD Praha vyvíjena začátkem 80. let a zahrnovala sólo vozy, dvou a tříčlánkové vozy v jednosměrném nebo obousměrném provedení. Od roku 2003 jsou vozy KT8D5 postupně modernizovány na typ KT8D5.RN1 s nízkopodlažním středním článkem a upraveny pro jednosměrný provoz.
Základní technické údaje
Délka skříně: 30 300 mm
Šířka skříně: 2 480 mm
Výška vozu: 3 550 mm
Vzdálenost otočných čepů: 3 x 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 38 000 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 54/177
ČKD KT8D5.RN1
Jde o modernizované vozy KT8D5, které jsou rekonstruovány pro jednosměrný provoz a mají novou nízkopodlažní skříň středního článku. První tramvaj s těmito konstrukčním úpravami byla do provozu s cestujícími zařazena v roce 2003. V současné době je takto modernizováno 14 z 16 vozů KT8D5.
Základní technické údaje
Délka skříně: 30 300 mm
Šířka skříně: 2 480 mm
Výška vozu: 3 550 mm
Vzdálenost otočných čepů: 3 x 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 38 500 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 63/157
ČKD T6A5
Konstrukce čtyřnápravových tramvají T6A5 je odvozena od typové řady KT8D5. V roce 1994 bylo do vozového parku dopravního podniku zařazeno prvních 10 vozů a v následujících 3 letech byl stav doplněn na stávajících 38 vozů.
Základní technické údaje
Délka skříně: 14 700 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 165 mm
Vzdálenost otočných čepů: 6 700 mm
Rozvor náprav: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 19 500 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 30/85
Škoda - Inekon LTM 10.08 (ASTRA)
Vůbec poprvé do provozu s cestujícími vyjela nízkopodlažní tramvaj Škoda – Inekon LTM 10.08 v roce 1998 v Ostravě. V tomtéž roce rozšířil nízkopodlažní park ještě jeden vůz. V letech 1999 - 2001 bylo do provozu zařazeno dalších 12 vozů.
Základní technické údaje
Délka skříně: 19 790 mm
Šířka skříně: 2 460 mm
Výška vozu: 3 460 mm
Vzdálenost otočných spojení skříně: 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 880 mm
Rozvor podvozků: 11 800 mm
Hmotnost prázdného vozu: 24 200 kg
Maximální rychlost: 70 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 41/113
Inekon 2001 TRIO
V roce 2003 rozšířily počet nízkopodlažních vozidel, nasazovaných na linkách Dopravního podniku Ostrava a.s., první tramvaje Inekon 2001 TRIO, které vyrábí Inekon Trams a.s. Na ostravských tramvajových tratích v současnosti jezdí 9 vozidel.
Základní technické údaje
Délka skříně: 20 130 mm
Šířka skříně: 2 460 mm
Výška vozu: 3 460 mm
Vzdálenost otočných spojení skříně: 7 500 mm
Rozvor náprav: 1 880 mm
Rozvor podvozků: 11 800 mm
Pohotovostní hmotnost: 26 000 kg
Maximální rychlost: 70 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 41/158
T3R.EV
Vozidlo vzniklo komplexní rekonstrukcí tramvajového vozu T3 v dílnách Dopravního podniku Ostrava a.s. ve spolupráci s firmami Pragoimex a.s., VKV Praha s.r.o. a Krnovské opravny a strojírny s.r.o. Vůz má rekonstruovanou skříň vozu, novou elektrickou výzbroj a také nový design. Dopravní podnik má ve vozovém parku jeden takto modernizovaný vůz, který byl poprvé zařazen do provozu s cestujícími v roce 2004.
Základní technické údaje
Délka skříně: 14 000 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Vzdálenost otočných čepů: 6 400 mm
Rozvor náprav: 1 900 m
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 32/78
Vario LFR.E
Tramvaje Vario LFR.E vznikají komplexní rekonstrukcí a modernizací v provozu osvědčených tramvají typu T3 ve spolupráci s tradičními partnery (Pragoimex a.s., VKV Praha s.r.o. a Krnovské opravny a strojírny s.r.o.) v dílnách Dopravního podniku Ostrava a.s. Při rekonstrukci jsou vozy, mimo jiné, vybaveny moderní elektrickou výzbrojí, modernizovanými podvozky, vozovou skříní s nízkopodlažní střední částí a novým designem. Vozidla Vario LFR.E představují pro dopravní podnik ekonomicky výhodné řešení obnovy tramvajového vozového parku a zároveň zvýšení "bezbariérové" přepravní kapacity. První vůz byl do pravidelného provozu s cestujícím zařazen v roce 2005. Na ostravských tratích v současné době jezdí 21 tramvají Vario LFR.E
Základní technické údaje
Délka skříně: 15 100 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Vzdálenost otočných čepů: 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 21 200 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 33/60
Vlečný vůz VV60LF
Nízkopodlažní vlečné vozy VV60LF představují obnovení tradice vlečných vozů, které byly v minulosti zcela běžnou součástí nejen tramvajové dopravy. Jsou výsledkem osvědčené spolupráce dílen Dopravního podniku Ostrava a.s. s firmami Pragoimex a.s., Krnovské opravny a strojírny s.r.o. a Cegelec. Tyto vlečné vozy jsou určeny k provozu v soupravách s motorovými vozy Vario LFR.E nebo T3R.EV. První vlečný vůz byl vyroben v roce 2004. V současnosti má dopravní podnik ve vozovém parku dva vozy VV60LF.
Základní technické údaje
Délka skříně: 10 360 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Výška vozu: 3 200 mm
Vzdálenost otočných čepů: 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 300 mm
Hmotnost prázdného vozu: 8 500 kg
Maximální rychlost: 70 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 30/48
Vario LF3
Zcela nový typ tříčlánkové nízkopodlažní tramvaje s osmi nápravami, shodné koncepce jako osvědčené tramvaje KT8D5. Na vozidle jsou ve velké míře použita konstrukční řešení z kratšího „sourozence" – tramvaje Vario LFR.E. Vario LF3 bylo poprvé představeno na výstavě Czech Raildays v červnu 2006. Před výstavou vůz úspěšně prošel množstvím technických zkoušek a ujel potřebný počet kilometrů ve zkušebním provozu bez cestujících. V srpnu 2006 jezdil na ostravských tratích ve zkušebním provozu s cestujícími a v říjnu 2006 byl zařazen do pravidelného provozu. Další vůz slouží v ostravské MHD od roku 2007.
Základní technické údaje
Délka skříně: 30 100 mm
Šířka skříně: 2 500 mm
Vzdálenost otočných čepů: 3 x 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 38 000 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 61/168
Vario LF2
Vario LF2 je další z typové řady nízkopodlažních tramvají Vario LF. Dvoučlánkové vozidlo se třemi hnacími podvozky a sníženou podlahou vstupů mezi podvozky bylo představeno veřejnosti na výstavě Czech Raildays v červnu 2007. O měsíc později bylo zařazeno do běžného provozu.
Základní technické údaje
Délka skříně: 22 600 mm
Šířka skříně: 2 480 mm
Vzdálenost otočných čepů: 2 x 7 500 mm
Rozvor podvozků: 1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu: 31 500 kg
Maximální rychlost: 65 km/hod
Počet míst k sezení/stání: 46/94
Vario LF3/2
Koncem července 2008 rozšířila flotilu tramvají Dopravního podniku Ostrava a.s. nová tříčlánková tramvaj typového označení VarioLF3/2. Tato tramvaj, která na první pohled připomíná tříčlánkovou nízkopodlažní tramvaj VarioLF3, je určená pro provoz na městských a rychlodrážních tratích. Nové kolejové vozidlo, konstruované pro obousměrný provoz, se skládá ze tří článků nesených čtyřmi podvozky. Spojení článků je kloubové, přičemž klouby jsou umístěny nad dvěma středními podvozky. Všechny dveřní vstupy mezi podvozky vozidla mají sníženou podlahu. Vario LF3/2 nahrazuje starší typ obousměrné tramvaje KT8D5, který Dopravní podnik hojně využíval například pro přepravu cestujících ve ztížených podmínkách výstavby a rekonstrukce tramvajové tratě podél ulice Místecké. V současné době se vozidla KT8D5 výhodně rekonstruují na jednosměrná, částečně nízkopodlažní vozidla.
Základní technické údaje
Délka včetně spřáhel: 31 200 mm
Šířka: 2 480 mm
Výška: 2 620 mm
Celková hmotnost: 41 500 kg
Počet míst k sezení/stání: 54/175
Maximální obsaditelnost (při 8 os/m2): 334
Max. rychlost: 65 km/h
Podíl nízké podlahy: 50%
Instalovaný trakční výkon: 720 kW
(počty vozidel jsou z ledna 2009)
Komentáře
Přehled komentářů
Смотреть здесь https://aviator-game-play.com/skachat-igru-aviator/
Super Sushi Samurai crypto
(VictorWab, 4. 5. 2025 19:06)
Super Sushi Samurai is redefining gaming on the Blast Network! With real ownership through Super Sushi Samurai NFT, thrilling battles, and community-driven gameplay, it's the perfect blend of fun and finance. Track the SSS token price, use your SSS token wisely, and dominate the Super Sushi Samurai land. From Super Sushi Samurai tutorial to Super Sushi Samurai crypto rewards, it’s all here. Ready to play? Visit https://sssgame.ink and become a sushi legend today!
Juice Finance Blog
(AllenDrymn, 4. 5. 2025 8:01)
Juice Finance is here to stay! With cross-chain power, Juice Finance on Blast L2, and high-yield Juice Finance staking, the platform is built for serious DeFi users. Juice Finance lending and Juice Finance leverage open new doors, while Juice Finance Security ensures peace of mind. Concerned about Juice Finance scam talk? Don’t be—users trust the platform’s Juice Finance Audits and transparency. Want to dive in? Visit https://juice.ac , explore the Juice Finance Blog, and join the DeFi movement with Juice Finance today!
BC Game bonus code
(MichaelOralp, 4. 5. 2025 7:05)
Say goodbye to outdated liquidity tools—Balancer is here to transform your DeFi journey. Whether you're exploring Balancer token (BAL), participating in Balancer airdrop vesting, or navigating Balancer Drop, the Balancer app gives you seamless access and full control. Dive into Balancer liquidity, manage your Balancer Portfolio, and track everything with Balancer Mirror. Check Balancer reviews, learn about Balancer pricing, and join the movement at https://bccgame.org !
Balancer DAO vesting
(RobertAnard, 4. 5. 2025 5:10)
Say goodbye to outdated liquidity tools—Balancer is here to transform your DeFi journey. Whether you're exploring Balancer token (BAL), participating in Balancer airdrop vesting, or navigating Balancer Drop, the Balancer app gives you seamless access and full control. Dive into Balancer liquidity, manage your Balancer Portfolio, and track everything with Balancer Mirror. Check Balancer reviews, learn about Balancer pricing, and join the movement at https://balancer.ac !
New free full scenes free hd porn videos on porndoe
(hannahkn2, 2. 5. 2025 15:23)
Lonely lady picking up young boys video dailymotion
https://sss-newby.sexyico.com/?jacqueline-kelsie
vacber and porn ebony boys porn vids black lesbian porn for free free necro porn clips free porn moviea
Daily updated v848 collections
(RobertbiofT, 1. 5. 2025 21:46)
https://maps.google.tn/url?sa=t&url=https://www.xxxfrance.ink/coco/fils-qui-dort-avec-sa-mere-dan-le-meme-lit-et-la-baise-20360.html
https://images.google.cd/url?q=https://www.xxxfrance.ink/t/senporno/
https://toolbarqueries.google.gr/url?sa=t&url=https://www.xxxfrance.ink/coco/photos-femme-nu-qui-fait-l-amour-en-dorment-507735.html
https://toolbarqueries.google.com.nf/url?q=https://www.xxxfrance.ink/coco/xxnx-maroc-fills-18-535818.html
z301b
Balancer Drop
(RobertAnard, 30. 4. 2025 19:25)
Power up your crypto strategy with Balancer—where flexibility meets innovation. Use Balancer Swap to trade smarter, explore Balancer vesting options, and stay on top of the game with Balancer Change updates. With features like Balancer governance, Balancer token vesting, and detailed Balancer guide content, it’s built for both beginners and pros. Love transparency? So do we. That’s why Balancer reviews speak for themselves. Start now at https://balancer.ac and take control of your crypto future.
Liquifi Finance
(JasonNar, 30. 4. 2025 19:05)
Exploring token management? Liquifi is revolutionizing crypto with seamless, automated solutions. From Liquifi vesting to Liquifi Claim and Liquifi Receive, itтАЩs built for teams, DAOs, and protocols. With secure Liquifi token vesting and transparent Liquifi airdrop vesting, users gain total control. Curious about Liquifi reviews? Users love the experience and top-tier Liquifi security. Want to know Liquifi tutorial? ItтАЩs simpleтАФstart with the Liquifi app and scale with ease. Ready to go? Liquifi sign up now at https://liquifi.tech and streamline your vesting today!
MNDE token
(VernonjaL, 30. 4. 2025 16:13)
Say hello to Marinade Finance—the smarter way to stake on Solana! With Marinade staking, your Marinade SOL turns into Marinade Staked SOL, unlocking liquidity through Marinade mSOL. The platform is powered by the community via Marinade DAO and the MNDE token. Wondering about Marinade vs Lido? Users trust Marinade for its strong APY and proven Marinade Finance Audits. Start staking now at https://marinade.ink and grow your Solana securely!
budo fitness västerås goodwomenprizz.be
(goodwomenprizz.be, 23. 9. 2020 22:34)
Good day I am so happy I found your site, I really found you by accident, while I was searching on Google for something else, Anyways I am here now and would just like to say cheers for a tremendous post and a all round enjoyable blog (I also love the theme/design), I don't have time to read it all at the minute but I have book-marked it and also added your RSS feeds, so when I have time I will be back to read a great deal more, Please do keep up the awesome work. reti.goodwomenprizz.be/map14.php budo fitness västerås
rГ¶dbetor i ugn med fetaost infoforwomen.nl
(infoforwomen.nl, 23. 9. 2020 21:58)
Have you ever considered about including a little bit more than just your articles? I mean, what you say is valuable and everything. Nevertheless just imagine if you added some great images or videos to give your posts more, "pop"! Your content is excellent but with images and video clips, this site could undeniably be one of the greatest in its field. Terrific blog! manto.infoforwomen.nl/map18.php rГ¶dbetor i ugn med fetaost
kГ¶pa lancome billigt goodwomenprizz.be
(goodwomenprizz.be, 23. 9. 2020 20:30)
It's going to be finish of mine day, but before finish I am reading this wonderful post to improve my knowledge. glyce.goodwomenprizz.be/map2.php kГ¶pa lancome billigt
vilken bredbandsleverantör är bäst goodwomenprizz.be
(goodwomenprizz.be, 23. 9. 2020 18:24)
Simply wish to say your article is as astonishing. The clearness for your submit is simply great and that i could assume you are knowledgeable in this subject. Fine along with your permission let me to grab your feed to keep up to date with impending post. Thanks a million and please carry on the rewarding work. rupdae.goodwomenprizz.be/map16.php vilken bredbandsleverantör är bäst
I want to be a sissy so I'm looking for my first cock to start.
(MaryJRounc, 23. 9. 2020 17:01)You will get more interest and responses here than all paid dating sites combined! Gay gets ass stretched and licked in bar. https://freelinklist.info The 8 best gay hookup apps you didn’t know existed. Friendship's best % FREE lesbian dating site.
grГҐ hГ¶gklackade skor goodwomenprizz.be
(goodwomenprizz.be, 23. 9. 2020 16:18)
You actually make it seem so easy with your presentation but I find this matter to be really something that I think I would never understand. It seems too complicated and very broad for me. I am looking forward for your next post, I will try to get the hang of it! ogneo.goodwomenprizz.be/map16.php grГҐ hГ¶gklackade skor
gravid utan positivt test infoforwomen.nl
(infoforwomen.nl, 23. 9. 2020 15:47)
This design is incredible! You most certainly know how to keep a reader amused. Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog (well, almost...HaHa!) Wonderful job. I really enjoyed what you had to say, and more than that, how you presented it. Too cool! calbi.infoforwomen.nl/map22.php gravid utan positivt test
lГҐng varm dunjacka goodwomenprizz.be
(goodwomenprizz.be, 23. 9. 2020 14:10)
Thanks for the good writeup. It in reality was once a entertainment account it. Look complicated to more introduced agreeable from you! However, how could we communicate? glyce.goodwomenprizz.be/map14.php lГҐng varm dunjacka
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72
такой
(Williamfaulp, 5. 5. 2025 10:51)